Innovatie.

Zonder innovatie bestaat er geen vooruitgang. En met ons motto ‘succes is van gisteren’ is het dan ook meer dan ooit van belang om te blijven innoveren. Niet alleen dat u maar ook zeker wij mee blijven draaien binnen de markt. Wij besteden niet alleen ruime aandacht aan productinnovatie, maar ook sociale innovatie is bij ons een belangrijk onderscheidend aspect. Het is immers altijd belangrijk om onderzoek te blijven doen naar de consument, maatwerk te leveren aan onze klanten en onderscheidend van de rest van de markt te zijn. Interactie tussen alle spelers is in dit proces dan ook van groot belang om tot het gewenste eindresultaat te komen.

Wij zullen u een voorbeeld geven hoe wij deze kennis vertalen in ons eindproduct: Uit onderzoek is gebleken dat consumenten zich steeds meer verdiepen in voeding en het effect van voeding op de gezondheid. Mede door de uitkomsten van deze onderzoeken ontwikkelt Benfri producten waarbij kunstmatige ingrediënten zo veel mogelijk weg worden gelaten. Ons doel is om op een zo eerlijk en natuurlijk mogelijke manier te produceren waarbij de ‘oersmaak’ teruggebracht wordt in de producten. Hierdoor krijgt de consument precies datgene waar zij naar op zoek zijn en de retailer ziet doordat zijn assortiment echt is afgestemd op de vraag uit de markt de verkopen toenemen. 

Productontwikkeling staat natuurlijk niet op zichzelf. Ook de look en feel van de verpakkingen worden voor de hedendaagse consument steeds belangrijker.  Wij denken dan ook graag met u mee in het ontwikkelen van het verpakkingsmateriaal. Ook dit onderdeel moet immers naadloos aansluiten bij het gehele concept van het geleverde eindproduct.